بهبود حافظه :
نوشته شده توسط : ilmah

رژیم غذایی

همانطور که در قسمت اول این مجموعه پیشنهاد شده است، عاداتی که بدن شما را به خوبی کار می‌کند، به ذهن شما و در نتیجه به حافظه شما کمک می‌کند. رژیم غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با رژیم غذایی، در مورد اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مفید نیست، نارضایتی های زیادی وجود دارد - و یک صنعت مکمل ها خوشحال است که هر چیزی را که مایل به خرید هستید به شما می فروشد. قبل از خوردن هر چیزی که قرار است به مغز شما کمک کند، قطعاً مهارت های تفکر انتقادی خود را به کار ببرید.

یکی از منابع بهتری که در مورد رژیم غذایی و شناخت پیدا کرده‌ام مقاله‌ای است که در سال 2008 در نیچر منتشر شد و تحقیقات فرناندو گومز-پینیلا را برجسته کرد. اینم متن کامل من به شدت آن را توصیه می کنم، اما در اینجا چند نکته برجسته برای زمان چالش وجود دارد:

غذا از بسیاری جهات مانند یک دارو است – حاوی مواد خاصی است که می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد.موفقیت و کسب و کار

اسیدهای چرب امگا 3 - موجود در ماهی های چرب مانند سالمون، دانه کتان و گردو - به نظر می رسد به عملکرد صحیح مغز کمک می کند و حتی ممکن است زوال شناختی را در افراد مسن کند کند.

از سوی دیگر، چربی‌های اشباع شده – موجود در لبنیات، گوشت و اغلب در میان وعده‌های روغنی – می‌توانند تأثیر منفی داشته باشند.

فلاونوئیدها – موجود در کاکائو، شکلات تلخ، چای سبز، مرکبات و شراب – همچنین ممکن است عملکرد شناختی را به ویژه در ترکیب با ورزش منظم بهبود بخشند.قالب های پاورپوینت

با توجه به حافظه، گومز پینلیا به طور خاص از ویتامین های B به عنوان تأثیر مثبت بر حافظه در زنان و کولین - موجود در زرده تخم مرغ، سویا، گوشت گاو، مرغ، گوشت گوساله، جگر بوقلمون و کاهو- به عنوان کاهش بالقوه اختلال حافظه ناشی از تشنج یاد می کند.

مقاله Gomez-Pinilla دارای نموداری عالی است که اثرات انواع مختلف غذا بر روی مغز را خلاصه می کند. در حین انجام تحقیق برای این پست، همچنین متوجه شدم که وبلاگ Happy Healthy Long Life نمودار را در خلاصه‌ای عالی از مقاله Gomez-Pinilla ارائه می‌کند. همانطور که نویسنده اشاره می کند، ارزش چاپ کردن و گذاشتن آن بر روی یخچال را دارد.





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: